skip to Main Content

Personal Training Lappeenranta ja Taipalsaari

Aloita harjoittelu turvallisesti ja tehokkaasti fysioterapeutin valmennuksessa!

Suurin osa asiakkaistani on ”tavallisia” liikunnan harrastajilla, joilla on kirjava kokemus harjoittelusta. Heidän kanssaan työskentelen usein kuntosaleilla , urheilukentillä tai lenkkipoluilla. Urheilijoiden parissa vastaan Saipa Salibandyn Naisten ja B/C- ikäisten tyttöjen fysiikkaharjoittelusta.

Harjoittelun tavoite on ylläpitää ja kehittää haluttuja ominaisuuksia. Henkilökohtaisen valmennuksen etuja ovat tutkitun tiedon hyödyntäminen harjoitusohjelman suunnittelussa ja ympärivuotisessa jaksottelussa. Myös  oikeiden suoritustekniikoiden varmistaminen ja henkinen tuki asiakkaalle ovat syitä, miksi ihmiset päätyvät käyttämään valmennuspalveluita.

Moni tietää melko hyvin miten treenata esimerkiksi viikkotasolla. Kuitenkin suuren kuvan hahmottaminen voi olla hankalaa- miten suunnittelen treenit järkevästi esimerkiksi seuraavan puolen vuoden tai vuoden aikajänteelle?

Suunnitteluvastuu harjoittelun nousujohteisuudesta ja tehokkuudesta ulkoistetaan ammattilaiselle, jolloin asiakas voi keskittyä itse tekemiseen. Harjoitusohjelma sovelletaan sinun oman elämän raamiesi ympärille, jossa vaikuttavia tekijöitä ovat yleensä perheen, työn ja muiden harrastusten aiheuttama aikatauluviidakko. Näin saadaan mielekäs kokonaisuus, jossa treeni antaa sinulle lisää energiaa, eikä vie sitä!

Tavoitteesi voi olla esimerkiksi seuraavanlaisia:

  • yleinen jaksaminen ja virkeys vapaa- ajalla ja työelämässä
  • voiman hankinta
  • lihasmassan hankinta
  • painon pudotus
  • kestävyyden kehittäminen (”haluan juosta puolimaratonin”)
  • nopeus (” löin vetoa, että voitan työkaverin kesällä 100 m juoksussa”
  • koordinaatio ja ketteryys
  • liikkuvuus

Ohjelmat suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tavoitteiden mukaan.  Ei ole väliä oletko vasta-alkaja tai kokenut urheilija. Harjoitusohjelmaa edeltää fysioterapeuttinen tutkiminen, jonka pohjalta laaditaan turvallinen ja tehokas valmennusohjelma.

Jos sinulla on pitkä aika säännöllisestä liikunnasta ja omaat lääkitystä tai perussairauksia, konsultoi lääkäriltä suostumus harjoitteluun.

Harjoittelua varten suuntaviivat sovitaan alkutapaamisessa. Tapaaminen on ilmainen etkä ole sitoutunut vielä mihinkään.

Tämän jälkeen selvitetään asiakkaan tavoite, vahvuudet ja heikkoudet, ajankäyttö sekä muut harjoitteluun vaikuttavat tekijät.

Näillä eväillä rakennetaan yksilöllinen harjoitusohjelma. Yhteistreenit ja tapaamiset sovitaan joustavasti asiakkaan tarpeen mukaan.

 

Ota rohkeasti yhteyttä niin juodaan kuppi kahvia ja keskustellaan tavoitteistasi lisää!